Facebook oldaldoboz

KOMMENTSAROK

2015.06.28. 19:18

A TURISTAMÉSZÁRLÁS MARGÓJÁRA

Rendhagyó módon írnék pár sort a Tunéziában elhunyt áldozatok emlékére. Szerencsére már itthon vagyok, köztetek, honfitársaim között, egy kényelmes kanapén. De két napja még ott voltam, és átéltem, amikor egy nyaralás atmoszférája pár másodperc alatt felcserélődik egy mészárlás atmoszférájára.

Tunézia, Sousse. 2015-06-26. 

 

11:00

Elég kemény volt.

Világlátott ember vagyok, és Sousse városát nem tartom igazán vonzónak. Mégis azért választottuk harmadszor is úticélnak, mert nagyon jól kijövünk a helyiekkel, és mert a tenger ezen szakasza egyedülálló.

A hosszan elterülő homokos partszakasz egybefüggő, nincs a hotelek által feldarabolva. Így a ~20 kilométer hosszú tengerparton (Sousse-Cantaoui) szegény és nagyon gazdag, helyi és külföldi egyaránt megtalálható.
Naponta több ezren sétálnak, kocognak mérföldeket, fociznak, röplabdáznak vagy épp horgásznak. Nyaralásaim ideje alatt, összesen 180 km-t futottam ott.
A part sárgás homokjának, és a víz kékjének kontrasztja békés és gyönyörű. A tenger felől érkező szél, pedig frissé és kellemessé teszi a forró afrikai levegőt. Logikus, hogy az ott nyaralók, a napot a homokos strandon töltik el.

wp_20150627_005.jpg

 

Mivel egy ilyen látogatott partszakasz védelmezése stratégia szempontból lehetetlen, az sem volt feltűnő, amikor valaki zsákjában nem horgászbottal, hanem egy kalasnyikov típusú gépfegyverrel érkezett.
A több száz pihenő, napozó, olvasgató, homokvárat építgető család is csak akkor eszmélt, amikor a gépfegyver előkerült, és ez a valaki lőni kezdett.

Abban a homokban futni nehéz. A levegővel ellentétben a szél ezt nem hűti le, és délben éri el a legmagasabb hőmérsékletét. Süpped, és tűzforró.
Az ilyen homokban való futáshoz gyakorlat kell, és olyan mozgástechnika, ami egy "margit szigeti" futóban nincs meg. A homokba süllyedt lábfej pár secundumig fix, a térd pedig képtelen megbirkózni azzal, hogy egyszerre kiemelje a lábfejet a beragadt állapotból, illetve elmozduljon a felsőtest kilengésének irányába. Esélyed sincs egy gépfegyver elől elfutni, ha törülközőket és napágyakat, gyermekek által szétpakolt játékokat kell kerülgetned. Hiába az adrenalin, az áldozatok sem futottak kellőképp gyorsan.
40-en haltak meg aznap.

kep.JPG

 

Rendhagyó módon azt terveztem, hogy ebéd előtt mozgok egy kicsit. Így a párom a parton maradt a könyvével, én pedig elmentem valamilyen szuvenírt vásárolni a városba.

Épp egy üzletben tartózkodtam, amikor egy eladó odasietett hozzám. Az arca ijedt volt. Ijedt és barátságos. Még meglepőbb volt az, hogy nem akart rámtukmálni semmit, hanem odavezetett egy tévéhez.
A televízióban arabul beszéltek, arab feliratokkal. Angolul csak annyi volt kiírva, hogy „Sousse” és hogy „tourists”. Az eladó csak arabul értett, én pedig csak angolul.
Amikor a képernyőn megláttam a strandunkat és a letakart véres, összevissza borult testeket, teljesen lefagytam.

A 20 km-es partszakaszon a napágyakat, és az azokra terített matracokat valószínűleg egy beszálló szállítja. Így majd az összes strand tök egyforma. Homok, napágy, sárga matrac, napernyő.

Reflexszerűen a félig letakart tetemek haján, alkatán, fürdőruháján pattogott a szemem. Az agyam automatikusan azt ellenőrizte, hogy láttam-e aznap reggel ilyen fürdőruhákat, ilyen alkatú embereket, ilyen színű gumimatracokat a hotelünk partszakaszán.

Nagyon nagy a kontraszt a nyaralási lelkiállapota és egy mészárlás lelkiállapota között. 15 órának tűnt az a 15 másodperc amíg ez átfordult, amíg megrendültségemmel küszködve rájöttem, hogy a tévé nem a mi strandunkat mutatja, és a párom valószínűleg biztonságban van. Vagyis nagyobb biztonságban van, mint a képernyőn látott szálló vendégei.

A második lökés az volt, amikor a képernyőn megjelent a Marhaba szó, (ami a szállásunk melletti hotel neve), és hogy a tragédia két órával ezelőtt, 11-kor történt. Fél órával azután, miután elhagytam a strandot.

Rohantam.

A támadás gócpontja felé. Nem volt jobb ötletem, hisz a legrosszabb lehetőség az volt, hogy a támadók többen vannak es épp a mi szállásunk felé tartanak. Ha a szállásunk személyzete nem figyel, az információim életet menthetnek.

 

 14:00

Mire odaértem, ahol a páromtól elbúcsúztam, a napágyak javarészt üresek voltak. A párom padon heverő törölközője, táskája arra engedett következtetni, hogy a partunkat nem érte támadás, de érdemes volt sietősen elhagyni. A strandon a szálloda vezetése és biztonsági emberei érezhetően jól, és úgy kezelték a helyzetet, hogy az ne torkolljon tömeghisztériába.

A recepciónál nagy volt a kavarodás, ami főként abból fakadt, hogy utazási irodák tájékoztatása minimális volt. Amikor felhívtuk őket, annyit mondtak, hogy nincs nagyobb baj, csak hárman haltak meg, és már a terroristát is elkapták.

Egy időpontban több mészárlás zajlott. Kuvaitban egy mecsetben robbantottak, Franciaországban egy üzem vezetőjét fejezték le, a mellettünk lévő hotelben közel 50 embert lőttek le pár perc alatt.
Mivel a tévében egyértelmű volt, hogy itt komolyan szervezett támadás történt, reflexszerűen nem hittük el, hogy vége,  és nagyon zavaró volt az utazási iroda által nyújtott csekély, butuskának tűnő információ.

Öröm az ürömben, hogy épp ezen infóknak köszönhető, hogy nem tört ki a pánik.

 


19:00

Jegyzetek az általam ismert helyiek véleményéből, és a helyszínen elhangzottak teóriáiból:

- A tragédiában érintettek mellett, a helyi lakosság is eléggé megtört. Amellett hogy nem tudják lenyelni, hogy hazájukban ilyen "tragikus, es szégyenteljes esemény" történt, sokak egyetlen megélhetési forrása, a sousse-i turizmus futott zátonyra.Volt olyan helyi ismerősünk, akinek egész évben a nyár három hónapja az egyetlen lehetőség arra, hogy pénzt kereséshessen családjának. 

- Másnap hajnalban a parton fotóztam ezt. A „JE SUIS CHARLIE” (lásd: francia terrotámadás a Charlie Hebdo ellen - Én vagyok Charlie) hatására, a helyiek ehhez hasonló írásokat készítettek „JE SUIS CANTAOUI” felirattal (Én vagyok Cantaoui - a támadás Sousse Cantaoui negyedében történt).

wp_20150627_004.jpg

 

- A helyiek szerint az említett, kiemelten drága hotelt azért választották célpontnak, mert a magas árfekvése által, a nyugat európai közönség látogatja. A helyiek szerint az orosz es a kelet európai turisták száma a támadást szenvedett hotelban általában alacsony, és „a terroristák Putyinnal nem mernek szórakozni.”
Az ötcsillagos, igen drága szálloda lakosai főként angolok, belgák, németek voltak, ahogyan az áldozatok is.

- A merénylet a Ramadan, a helyi iszlám vallási ünnep jeles napján (pénteken – ez náluk olyasmi, mint nálunk a vasárnap) zajlott. A négy merénylet, (Franciaország, Tunézia, Kuvait, Jordánia) 09. 11.-hez hasonlóan összehangolt volt.

- A túristák és a helyiek a nap folyamán kibeszélték magukból a feszültséget. Egységes vélemény volt hogy, a támadások egyik lényegi pontja a megfélemlítés. Amennyiben a cselekmény nagy sajtóvisszhangot kap, a célt elérték a terroristák, és nem ismétlődik a merénylet pár napon, héten belül. Ez érezhető volt a helyszínen is.

- A támadás előtt valószínűleg felmérték a strandokat, ahol általában 10-12 óra között, ebéd előtt és reggeli után tartózkodtak a legtöbben. 

 

Egy ismert Facebook csoportban megosztottam fotóimat. Nagyon meghatott, amikor honfitársaim kommentjeit elolvastam. Ezúton is köszönöm nekik a kedves szavakat.

 

Örülök, hogy már itthon vagyok, veletek, köztetek. Annak tudatában, hogy én is lehettem volna áldozat, ezúton is küldöm részvétem az elhunytak családtagjainak. 

 

 

399797142.jpg

 _maxw_640_imageversion_default_ar-150629011.jpg

szerző: Matis Bálint        

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vgfotthon.blog.hu/api/trackback/id/tr617580872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HowAreYouOneAVetésün? 2015.06.28. 20:51:53

Az oroszoknákl volt ugyebár egy beszlán meg egy nord-oszty. Az oroszokat ha megkérik biztosan segítenek abban, hogyan kell az ilyen poszt traumás stresszt kezelni, van benne gyakorlatuk

Liquid_Night 2015.06.28. 22:21:18

Szerintem azért ennyire bátrak, mert úgy látják: a Nyugat egy soft target, és igenis győzhetnek. De ez nem így van...legalábbis remélem. Azthiszem, naivitás a gyarmatosításra meg a külpolitikára fogni a helyzetet: a világtörténelemben eddig mindig voltak hódítók és hódítottak, és vannak népek, akik nem írták alá azt a mi legújabb kori megegyezésünket, hogy többet nem háborúzunk. Már ha az ISIS volt...

Erő e-meló 2015.06.28. 22:40:13

Annyi a tanulság, hogy a radikális iszlám már a spájzban van, és csodálkoznék ha nem használnák ki a mostani ellenőrizetlen tömeges immigrációt a céljaik érdekében

Ezek a srácok már nem az a kétbites terroristák, akik 10 éve voltak. Nyelveket beszélő magas képzettségűek vannak köztük, profi számítástechnikai ismeretekkel. Veszélyes ellenfelek, észnél kell lenni

blasiusii 2015.06.28. 22:45:33

Ne haragudj, hogy kibukik belőlem, de a legutóbbi márciusi események után Észak-Afrikába még ha fizetnének, sem mennék. Én mondjuk, eleve kockázatkerülő vagyok, de más az, ha vesztek pókeren, mint az, hogy olyan helyre menjek nyaralni, ahol nem rég terrorista támadás volt, és potenciálisan lehet is (ez pont célpont ország). ...A turizmusból élőket meg nagyon sajnálom, de hát, akkor is. Örülök, hogy megúsztátok, de bölcs dolognak akkor sem tartom az ott nyaralást.

apro_marosan_petergabor 2015.06.29. 00:29:53

Azoknak az amerikaiaknak és európai csikáinak, akik a Közel-kelet destabilizálásával kinyittatták a palackot, amelyben a dzsin (szellem) volt, nincsen lelkifurdalásuk?

levi009 2015.06.29. 03:40:23

Nem az első és nem is az utolsó. Az egyiptomi Hatsepszut templomnál is hasonló brutalitással mészároltak le szinte ugyanennyi turistát. Minden esetre Tunézia idei idegenforgalmának befellegzett.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.29. 04:56:46

@Liquid_Night: az amerikaiak, britek, franciák katonái ma is idegen országok területén öldökölnek. Soha senki nem írta alá a többet nem háborúzunk szöveget. A háborút legfeljebb másként nevezik: alacsony intenzitású konfliktus és egyéb bullshitek.
Szerinten egy drónról kilőtt rakéta becsapódása egy lakodalmas menetbe vagy egy iskola lefoszforbombázása se jobb ennél a támadásnál.

@Erő e-meló: igen, az oroszok egy része kifejezetten nem fukarkodik. Bár ma már sok alsóbbosztálybeli is utazik. Vietnamban ők is hátizsákos turisták tapasztalatom szerint. Máshol meg a luxust keresik.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.29. 05:16:39

Én azt mondom minden országnak, úticélnak van kockázata. Thaiföldön esetleg részegen egy ladyboy-jal jössz össze, Budapesten lehúznak az étteremben, taxiban, mindenütt, ha külföldi vagy, arab országokban meg bármi megtörténhet (kivéve a ladyboy-os verzió).
Az úticél választás szerintem egy szavazat is arra, hogy pénzeddel milyen kultúrákat támogatsz. Én a muszlim "kultúrát" nem támogatom, akkor se, ha a pénzemért eljátsszák a kötelező köröket. Homokos tengerpart van sok helyen a világon. A dubaji jellegű felnőtt játszótér, aranykalitka se hiányzik. Munkaügyben voltam ott, cég fizette, egyszer elmegy, de hogy ezért ki képes a szabadidejét feláldozni és még fizetni is érte...
Konferenciákon meg kiküldetésben voltam már több tucatnyi helyen, külföldön éltem/élek, tanultam, dolgoztam, de ezekből az utazási élményekből maroknyi az, ahova saját pénzemen is elmennék, feláldozva rá a szabadidőmet.

mindentláttam 2015.06.29. 06:53:35

@HowAreYouOneAVetésün?: "Az oroszoknákl volt ugyebár egy beszlán meg egy nord-oszty. Az oroszokat ha megkérik biztosan segítenek abban, hogyan kell az ilyen poszt traumás stresszt kezelni, van benne gyakorlatuk" -- Óóóó, hát ők éppen a szakszerűségükről (lsd. az hivatkozott 2 eset megoldása) és empátiájukról híresedtek el... :-/

angin san 2015.06.29. 06:55:31

Ezek a támadások szépen meg vannak tervezve. Biztos vagyok benne, hogy az amerikaiak irányítják őket. Látható, hogy szépen lassan ismét tűzbe borítják a világot.

Liquid_Night 2015.06.29. 06:57:05

@Krio.Me.Tu: Ez egy eléggé kétoldalú argument...egyik oldalon az van, hogy ne szóljunk bele más kultúrák belügyeibe, másikon meg az, hogy "miért nem avatkozik be a Nyugat". Én úgy emlékszem, hogy amikor elkezdődött az arab tavasz, úgy tűnt hogy se az USA, se Európa nem fog beavatkozni. Aztán mégis megtörtént, részben azért, mert akkor az volt a szlogen, hogy "a fejlett világ tegyen már valamit".

A lakodalmas menet lebombázása meg...érdekes, azért, mert arrafelé a nyugat nélkül is felrobbantják a menetet, meg lebombázzák az iskolát, ill sokkal inkább. (persze azt akkor egymás közt teszik) A különbség annyi, hogy mi már nem lőjük halomra egymást a partokon.

Egyébként a közel-keleti helyzetet nem lehet az imperializmusra fogni...a szomorú tény az, hogy a nagy arab civilizációknak már a felfedezések idején is rég leáldozott, s mire a britek, majd a CIA odaértek bábkormányokat telepíteni, már rég nem volt semmijük. A harmadik világot igazából a hidegháború idején fegyverezték fel...és ha megnézed, milyen fegyvert látsz a lázadók radikálisok iszlamisták kezáben, akkor az is evidens, hogy ki :)

Exploiter 2015.06.29. 07:48:07

Azért én sajnálom a tunéziaiakat, kis ország, sokat áldoztak a turizmusra, dehát a faszért nem választanak valami emberi vallást ehelyett a faszság helyett, akkor egyből feltűnne az allahozó paraszt és ki lehetne dobni az országból.

roqfort 2015.06.29. 08:20:44

Jó ez a beszámoló, köszönjük. Személyes, ettől hiteles és érdekesebb, mint egy híradói tudósíás. A sok önjelölt Nógrádi György, világlátott turisztikai szakértő, a trollokról már nem is beszélve, csak levakarhatatlan részei a netes kommunikációnak.

klacus 2015.06.29. 09:42:08

Épelméjű ember nem megy ilyen helyre, ha a poszt igazi, akkor a kérdés az, hogy mi a lófaszt várt?

Ahogy a dolgok állnak a Balkán sem biztonságos, nemhogy Afrika... Nem tudom feltűnt-e, de átjáróház van éppen. Néha kellene nézni a híreket, és nem csak azorbántakarodjra fókuszálva. Érdemes pl Nógrádi Györgyre figyelni. Nem mond hülyeségeket...

klacus 2015.06.29. 09:44:59

@roqfort: Tunézia, és Egyiptom sosem volt biztonságos hely. Persze az érdek mást diktál. De mindig jött valami zakkant mészárolni, utána meg ment a vakarózás...

kewcheg 2015.06.29. 09:54:31

@klacus: a Balkán biztonságos, kivéve Bosznia muszlim lakosú területeit, meg az albán muszlim részeket.De ahol ortodoxia van, ott ilyen nem történhet meg.Kedvencem Crnagora.(Montenegró)...

klacus 2015.06.29. 10:04:11

@kewcheg: Az őslakosokat tekintve igen, de ki tudja mifélék kószálnak most, akár még csak nálunk is.

Elég egy hülye, és kész a pánik...

2015.06.29. 11:17:08

Nagyon sajnálom Tunéziát, nagyon szép tengerpartjai vannak, jók a szolgáltatások. a legliberálisabb arab állam. Jó magam 2010-ben voltam utoljára, és szőke nőként simán este egyedül be mertem szállni a taxiba, sose volt probléma. Aztán megismerkedtem ott egy ottani származású de amerikában született és élő férfivel és akkor sokat megtudtam....pl. a többi arab állam féltékeny rájuk és irigy mert tunéziában szabad élet van, a nők viselhetnek európai ruhát, nyiltan lehet alkoholt fogyasztani és kapcsolatot létesíteni európaiakkal, aztán, hogy azért van biztonság mert kb. 5 turistára jut egy civil ruhás rendőr, férfiak, nők vegyesen, végezetül a lényeg: néha lefordította, hogy milyen megjegyzéseket tesznek a turistákra, pl: engem többször "ribancnak" tituláltak félhangosan persze én bárgyún mosolyogtam mert kedvesen mondták és nem értettem. All in all. igen a turistákból élnek és jobban mint a többi államban, de ugyanakkor utálják is őket, hogy belekavarnak a kis bikinijükkel, meg a pénzükkel az arab életbe és szabadosságot terjesztenek. Én ezek után úgy döntöttem, hogy többé nem megyek (5x voltam az előző években) nem tudhatjuk mi van a fejekben, sajnos ebben az értelemben bármelyik helyi lakos potenciális terrorista. A fehér nők meg pláne vörös posztó, mert neki szabad a szex házasság nélkül....

Achmed the dead jewish terrorist 2015.06.29. 12:11:48

Mennyire kell fogalmatlan, agymosott konzumidióta hülyének lenni ahhoz, hogy a világról semmit se tudva egy "arab tavaszos" országba induljon valaki nyaralni?

Nicktolvaj 2015.06.29. 12:21:10

@angin san:

"Látható, hogy szépen lassan ismét tűzbe borítják a világot."

Igen, a jenkik számára a konfliktusok gerjesztése és a hozzá kapcsolódó fegyvergyártás nem más, mint munkahelyteremtő beruházás, amin extraprofitot lehet kaszálni.

Pepibubó 2015.06.29. 13:31:52

@Nicktolvaj:
Hát persze, ezek a "ronda" jenkik. Igaz ugyan, hogy a kalasnyikovos gyilkosok gondosan kiválasztott, nyugatiakat kedvelte partszakaszon mészároltak. Mert „a terroristák Putyinnal nem mernek szórakozni.”
Kíváncsi lettem volna, hogy fordított felállásban nem ömlene-e az USA - t gyalázás. Hogy többségében nem nyugati áldozatok esetén is csak ennyi lenne:
„... a terroristák az USA-val nem mernek szórakozni.”
Bezzeg hogy Putyinnak esetleg nem érdeke-e az olajpiac-, a Nyugat- és az EU destabilizácója, az fel sem merül a hozzád hasonló "gondolkodók" fejében.
Igen, az USA sokáig puhább, mint kellene. Hitler is itt tévedett.

Pepibubó 2015.06.29. 13:34:28

@Matis Bálint:
Köszönjük az igényes posztot. Nehogy már megsértődj néhány baromarcú, bunkó miatt!

Pepibubó 2015.06.29. 13:36:16

@Matis Bálint:
Köszönöm az igényes posztot. Nehogy már megsértődj néhány baromarcú bunkó miatt!

Etniez 2015.06.29. 13:38:08

Szerintem. Európai ember ne menjen a Földközi-tenger déli partjára nyaralni. Törökországba se. Ott van Spanyolország, Olaszország, Görögország, Horvátország, Bulgária.

9 éve robbantották fel Egyiptomban a párom osztálytársának a szüleit. Akkor eldöntöttem, hogy soha nem megyek oda. Minden évben hol itt, hol ott, de turistákat ölnek, rabolnak el, stb.

Biztonsági kockázat túl nagy. Nem akarok egy jó nyaralásért az életemmel fizetni.

klacus 2015.06.29. 14:39:39

@Matis Bálint: Nagy az isten állatkertje, tehát azért mert sok ezer hülye odamegy, még nem ment fel Téged. Igen Te is hülye vagy. Ezt kár szépíteni. Menj mondjuk Floridába, vagy Kaliforniába, Fidzsire, vagy Tájföldre, ha nincs rá lé akkor menj a Spanyolokhoz, még mindig pár fokkal jobb, mint Észak Afrika akárhol. Jut eszembe a Balatonon sem szoktak merényelni, ott a romákkal kell vigyázni, de a szúrt sebet könnyebben megúszod mint a lőttet, ha összeakadsz pár arccal Enyingről...

klacus 2015.06.29. 14:47:09

@drlover: Itt vagy eltévedve:
szabadosságot <> szabatosság

Egy Mohamed szurkolónak a bikinis csaj látványa az az ördög csábítása.

Iránban egy ilyen jelenetért kapsz 5-6 évet, ha mázlid van, egyébként megköveznek az utcán. Érthető, mivel a csajok ugyanolyanok, így nem gerjed rá egyik Ali sem a másik csajára olyan sűrűn. Sokkal kevesebb is náluk a szerelemféltésből elkövetett emberölés. A piát is ezért tiltják, mert elveszi a férfiember eszét. Sok mindent lehet rájuk mondani, de ezek a szabályok, már ha be is tartják, élhetőbb társadalmat eredményez. Az RTL ott törhetné fejét milyen késelős., erőszakolós jelenetet snitteljen a hatos híradóba.

Macskond 2015.06.29. 17:40:48

Sajnos úgy tünik a kamu'o'meter nem csak nálam lengette be a mutatóját. Nem életszerű hogy valaki ilyen kimért legyen ha pár napja ilyen eseményeket közelről él át. Szerintem ott volt a poszter de jóval messzebb mint írja.
Ettől az írás mág jó gondolatébresztő.
Voltam Tunéziában is és Egyiptomban is szerencsés módon pont még a nyugis időszakban.
Nagyon sajnálom mindkét országot a saját szélsőségeseik miatt.
Őszintén örülök hogy ezek a helyek nekem már "pipa". Mert a Piramisokat nem fogják hézhoz hozni hogy megnézhesd, napfelkeltét nézni a sóstó közepén tunéziában szintén olyasmi amihez oda kell menni.
Mindkét helyen sikerül kicsit a helyikkel is kapcsolatot teremteni. Az átlag emberről az volta benyomásom hogy barátságos és jól tudja hogy mennyire függenek attól hogy a turisták jöjjenek.
Tunézia valóban világibb.
Egyiptom pedig tradicionálisabb. Jelentős a különbség a kettő között.
A terroristák pont azt érték el amit akartak, megomlasztani a turizmusra épülő tunéziai gazdaságot. Ezek után meg fog. Én sem gondolom, hogy bármennyire is csábító helyek, megint olyan helyre mennék ahol simán lelőnek csak így "demonstrativ" jelleggel.
És nagyon sokan fognak még hasonlóan gondolkodni. Egyiptom előtt mi is sokat gondolkodtunk, merjünk-e menni. De az árak vonzóak voltak, és az utlsó év volt mikor még gyerekkedvezménnyel mehettünk, és hálistennek nem bántuk meg, sőt.
Komolynak tüntek a biztonsági óvintézkedések, nem aggódtunk. De pl a királyok völgyébe menet olyan helyeken ment át a busz, ahol az útról nézve is egészen elképesztő nyomort láthattunk.
Ezek az emberek nagyon megfogják sinyleni ismét a turisták elmaradását.
ÉS sajnos ez újfent csak az elvakult szélsőségesek malmára fogja hajtani a vizet, és pont a saria hivők fognak belőle profitálni. MErt ezek az elhagyatott emberek vagy jönnek menekültként, vagy beállnak az iszlamisták közé.
Furcsa és többszörös önellentmondásként azt mondom, hogy azért kéne otthontartani ezeket az embereket hogy DE igenis csináljanak forradalmat _otthon_ és űzzék el a fundamentalistákat. Persze ezt könnyű innen mondani ahol mi sem tudjuk elűzni a saját "zsarnokunkat" ,pedig itt nem is lőnek ránk a próbálkozás miatt.
(bocsánat hogy politikai párhuzamok felé csúsztam)
Muszáj lesz valahogy otthon megoldaniuk, különben nem fognak tudni sehogy kilábalni.
Egyiptom annó 2008 után kitalálta hogy nyit a keleteurópaiak felé. Egy darabig be is jött ez nekik. Sajnálatos hogy az "arab tavaszuk" nem virágba, hanem csak vérbe borította őket (is).

Hegyirablo 2015.06.29. 18:24:01

Láttalak a tévéhíradóban nyilatkozni, Bálint fiam, mondtad, hogy próbáltátok elviccelni a dolgot.

A 39 agyonlőtt és rokonaik, barátaik is biztosan nagyon viccesnek tartják a helyzetet.

gázos 2015.06.29. 19:30:25

Kantaoui, és nem Cantaoui. K-val!

ganxta77 2015.06.29. 20:49:27

@Matis Bálint: abból, hogy látszik, hogy a fotelben ülve, CNN-t nézve bárki jobbat ír... Túl sok az elterelő szükségtelen részlet. Erre figyelj legközelebb. Peace.

Matis Bálint 2015.06.30. 18:22:40

@Macskond: Köszönöm leveleiteket, és hogy időt szántatok az írásra.

Sokat tanultam Tőletek, és leesett az is, hogy mitől indult be a kamu’o’meter.

Mindenekelőtt szeretném leírni, hogy 20 éve dolgozom sajtóban. Az írás, az események "kimért szemlélése" az életem, a munkám része, amolyan reflex.

Jegyzeteim készítésekor nem számítottam arra, hogy ilyen nagy nyilvánosságot kap, és további interjúk születnek belőle.

Jegyzeteimben kiírtam magamból, amit átéltem. Az "elterelő részleteknek" komolyabb célja nem volt, mint az önmagam figyelmének elterelése, és az áldozatok felé való tisztelet kimutatása.

Az egyik részem legszívesebben eltemetné magában, mint amikor egy rossz álmot próbálunk elfelejteni.
A másik részem örül, hogy sokan elolvasták, mert ez a pár sor nem hagyja elfeledni ami tényleg fontos. Az elhunytak emlékét.

Sajnálom, ha az írásommal és az interjúmmal esetleg megsértettem bárkit.

Meghalt 40 védtelen ember a közelemben, egy órán át úgy tudtam, hogy a párom is köztük van. Ezután egy olyan környezetben tartózkodtunk 24 óráig, ami nem biztonságos es tele van félelemmel, pánikkal. Elég komoly lelki tarumán mentünk át. Örültünk egymásnak. Én sem értem, de mindenen nevettünk.

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, az alapján amit tapasztaltam, "szükségtelen részletek" nélkül.
süti beállítások módosítása