Egy európai felmérés szerint a mosdók tisztasága a második leggyakoribb elégedetlenségi tényező a lassú kiszolgálás után.
Több mint 3000 éttermi vendég bevonásával az SCA globális márkája, a Tork megbízásából készített felmérés azt mutatta, hogy 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a vendéglátó egységek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület.
A válaszadók 61%-a pedig nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, továbbá a vendégek 67 százalékának az is kiemelten fontos, hogy módja legyen megítélni az éttermi konyha tisztaságát és higiéniáját.
Annak vizsgálatához, hogy az éttermi élmények hogyan jelennek meg a vendégek szemén keresztül, a Tork modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális „hőtérképet” is készített a vendégek élményeiről olyan szemüvegek alkalmazásával, amelyek rögzítik a vendégek szemének minden mozdulatát és tekintetük irányát.
A modern szemkövető technológia új lehetőségeket kínál az olyan elvont dolgok tanulmányozására is, mint az élmények. Az egymással összekapcsolt szemüvegek belső keretére mikrokamerákat helyeznek el, így a szem minden egyes mozdulata mérhetővé válik. A teljeskörű éttermi élmény feltérképezése érdekében a Tork 10 vendéget kért meg arra, hogy végezzenek el három feladatot, miközben a szemkövető szemüveget viselik:
1. Igyanak egy italt a bárban egy nyitott konyha előtt
2. Mossák meg a kezüket vacsora előtt
3. Vacsorázzanak meg egy éttermi asztalnál
Minden pillantást nyers adatokká alakítottak át, melyeket kielemeztek, és amelyekből három vizuális hőtérképet hoztak létre. A hőtérképek a vendégek figyelmének irányát mutatják az étterem különböző részein (konyha, mosdó és az étkezés területe).